Kroppen efter 4 v träning – Susan Törnqvist
interiorbysusan

Susan Törnqvist

Kroppen efter 4 v träning

Nu har jag tränat post Natal träning hos Fit4u & jag vet att ni är många som är nyfikna på vad som hänt i kroppen och hur det känns. Så jag tänkte ge er en lite uppdatering kring kroppen nu 11 veckor efter förlossning och med 4 veckor med träning 2 ggr/vecka.

Men först, många frågar när man kan börja träna efter förlossning?! allt beror ju på din egen kropp och vilken förlossning du haft. Har man ex gjort kejsarsnitt, eller fick man förlossning skador som behövde många styng så rekommenderas ingen träning före återbesöket på MVC ca 8v efter förlossning. Jag hade en super bra förlossning utan förlossningsskador så jag började träna 7v efter M föddes. Man säger ca 6-8v men då träning anpassad just för en kropp som varit gravid och fött barn dvs Post Natal träning. Man börjar då med ett diastas test för att se hur kroppen mår och hur man ska starta träningen.

Hur känns det då i kroppen?! Det viktigaste ändå.

Jag ska var brutalt ärlig, jag har tränat många olika träningsformer i mitt liv. På elitnivå och efter det blandat både massor av olika pass, gym & PT träning. Jag har aldrig på riktigt känt såhär snabba resultat i min kropp. Den här plattan gör träningen så effektiv & jag känner sån skillnad. Både hur kroppen formas om och blivit fastare men också styrkan. Hur snabbt jag lyckas hitta tillbaka till alla musklerna. Det är faktiskt galet häftigt! Sen också smärtan, jag som haft mina foglossningar i ca 3-6 mån minst efter graviditet känner på dessa 4 veckor sån skillnad. Jag blir mjukare, stackare runt om och har idag knappt ont. Jag är fortfarande stelare på den sidan men ändå otroligt mycket mjukare än innan och jag kan resa mig från en stol utan att skrika av smärta. Bara det är ju världens vinst!

Sen går jag igång extra mycket när jag får avancera övningarna och det blir jobbigare för varje gång eftersom kroppen just utvecklats så snabbt. Nån av er som är likadan?!

Träningen jag gör är baserat på Power Palte & ett post Natal program som vi sedan anpassat helt efter min kropp och vad den klarar av. Så när man går till Fit4u för att träna som mig post Natal så är allt individuellt anpassat. Vilket jag tänker kan kännas extremt skönt att veta efter man fött barn och inget riktigt sitter där det gjorde innan.

Jag fick även göra ett nytt diastas test och vilken skillnad! Den var ju fanatiskt helt godkänn för träning innan vi började men nu. Mycket mindre, inte alls lika grovt och djupt och med en helt annan stabilitet. Så himla coolt men framför allt väldigt skönt. Så häftigt att kroppen fattar så snabbt ju!

Jag är faktiskt helt kär i denna träningsform. Effektivt, skonsamt och extremt jobbigt med & för min del med snabba resultat. Kommer nog aldrig vilja träna något annat igen för som stressad småbarnsmamma älskar jag effektiv träning som gör skillnad och när det går snabbt blir jag ännu mer kär. Sen är det faktiskt galet kul med! Det är ändå det viktigaste:)

Det tog nog ca 3 gånger innan jag riktigt fattade och fick kläm på plattan och övningarna och efter det känns det bara bättre & bättre för varje gång så mitt tips om ni är sugna på Power plate vilket jag verkligen kan rekommendera. Ge det ett par gånger så både ni och kroppen fattar:)

För er som Bor i Göteborg/Varberg med omnejd så kan jag varmt rekommendera er att få hit till Åsa. Hos Fit4u kan man tärna med PT, smal Group, gruppträning och även hemma. Just nu finns även ett grymt erbjudande för er som är nyfikna på vad Power plate kan göra för dig och dess effekter.

Träna minst 5ggr under två veckor för att känna effekten av Power Platen och hur kul det är! För Endast 350kr för obegränsad gruppträning under två veckor!

(Ebjudandet gäller en gång per ny kund.)

Läs mer hos Fit4u HÄR.

Kramar 💋

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
interiorbysusan

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.